ריבלין ביקר בחיל האוויר הצרפתי: "הקרקע באירופה רועדת"

איתי גדסי No Comments on ריבלין ביקר בחיל האוויר הצרפתי: "הקרקע באירופה רועדת"

נשיא המדינה ביקר בבסיס חיל האוויר הצרפתי מלווה במפקדי חיל האוויר הישראלי והצרפתי: "שיתוף הפעולה המתקיים בין הצבאות שלנו מייצר מכפיל כוח משמעותי למאמץ של המלחמה בטרור ושל החתירה ליציבות אזורית"

ריבלין והחיילים הצרפתיים צילום: חיים צח, לע"מ
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא המדינה רובי ריבלין ביקר היום (חמישי) בבסיס חיל האוויר הצרפתי כשהוא מלווה על ידי מפקד האוויר, אלוף עמיקם נורקין, יחד עם מפקד חיל האוויר הצרפתי הגנרל פיליפ לאוין. ביקורו עסק בשיתוף הפעולה בין חילות האוויר של שתי המדינות המתחזק לאורך השנים והוא כלל סקירות מעמיקות וסיור בין כלי הטיס השונים בבסיס.

"המאמץ לשמור על הביטחון והשלום ברחבי אגן הים התיכון איננו מובן מאליו," אמר הנשיא במהלך ביקורו: "צריך להמשיך ולתחזק אותו באמצעות יוזמה ופעולה משותפת של הכוחות השואפים ליציבות ולשלום. לצרפת ולחיל האוויר הצרפתי בפרט תפקיד מרכזי בשמירה על הסדר הזה. השילוב של היכולת הייחודית של צבא צרפת, והמחויבות של האנשים שלכם ממקמים את צרפת היום בחזית הלחימה בטרור. שיתוף הפעולה המתקיים בין הצבאות שלנו מייצר ומכפיל כוח משמעותי למאמץ הזה של המלחמה בטרור ושל החתירה ליציבות אזורית".

עוד אמר הנשיא: "אנחנו יודעים היום שמה שקורה במזרח התיכון לא נשאר במזרח התיכון. כשיש טלטלה במזרח התיכון הקרקע באירופה רועדת. כשכוחות פונדמנטליסטים רדיקלים מאיימים על החיים במזרח התיכון  הם מאיימים, כפי שנוכחנו על העולם החופשי כולו. לצערנו הטרור שהיכה גם בצרפת הוא הוכחה לכך שאיום הטרור איננו תיאורטי אלא מבעבע תחתינו כל העת ומחייב אותנו לפעול. חיל האוויר הצרפתי יודע היטב כי השמירה על היציבות במזרח התיכון ובאפריקה, המאבק בארגוני הטרור ובמשטרי הטרור המבקשים לערער את היציבות, הם התנאי והמפתח גם ליציבות ולשגשוג של צרפת ושל אירופה כולה. בעולם שבו אנו חשופים לאיומים כאלה, חשוב וחיוני שנשמור, נעמיק ונרחיב את שיתוף הפעולה הצבאי בין צרפת לישראל. שיתוף פעולה המתקיים כיום באוויר, ביבשה ובים, ובזרועות המודיעין".

מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין הודה לעמיתו הצרפתי על האירוח ואמר: "לפני כשישים שנים חתמנו על שיתוף הפעולה בין חילות האוויר שלנו לראשונה, ומאז אנחנו מקפידים להעביר לכל טייסינו את מורשת הקשר המיוחד שלנו ולהעמיק אותו. רק לאחרונה היתה השגרירה הצרפתית בישראל אורחת כבוד בתרגיל ה"בלו-פלג" שערכנו זה מכבר. אנו חולקים ערכים משותפים ונאבקים כנגד איומים משותפים. אין לי ספק כי בעתיד ימשיך שיתוף הפעולה שלנו ויגבר לטובת שתי המדינות שלנו".

מפקד חיל האוויר הצרפתי הגנרל פיליפ לאוין אמר לנשיא: "אני מאמין כי שיתוף פעולה בין ארצות וחילות אוויר הוא המפתח להשגת שלום. אנו עושים כל מאמץ על מנת למצות את המשאבים שברשותנו על מנת לשפר את יכולותינו. לשיתוף הפעולה בנינו חלק מרכזי בהתחזקותנו, בשם חיל האוויר הצרפתי אני שמח מאוד על ההזדמנות לארח אותך ומודה לך על הביקור החשוב הזה".



0 תגובות